STYREINFO DESEMBER 2018

STYREINFO desember 2018 til seksjonseierne. Side 1

BALDERS TERRASSE       

HUS  C –D – E

FERNANDA NISSENS VEI 18 – 20 -22

Informasjon til sameierne.

Årsmøte 2018.

Varsel om årsmøte. Årsmøtet avholdes Fredag 22. mars 2019.

Saker som ønskes fremmet på årsmøtet må være styret i hende senest 8. mars.

Send som e-post eller legg forslaget i postkassen til sameiet (blokk E/nr22).

Husk å få signatur fra minst 2 sameiere på forslaget.

Vedtektsendringer vil bli foreslått på årsmøtet, gjelder først og fremst forholdet mellom næring og bolig, kameraovervåking, rutiner ved klager, seksjonering av p.plasser.

Rutiner vedr. kameraovervåking.

Styret besluttet på møte 20. nov. at sameier som ønsker gjennomgang av opptak må rette skriftlig henvendelse til sameiet evt. via e-post.

Med henvendelsen må det foreligge referanse til politianmeldelse eller sak til forsikringsselskap som følge av innbrudd og/eller tyveri av/i bil eller bod eller annen vesentlig skade på eiendeler.

Det skal føres loggbok og gjennomgang utføres kun av sameier som styret har gitt tilgang til opptakene

Alle opptak slettes automatisk fortløpende etter 7 døgn.

Rutiner og vedtak lages grunnet krav etter nye personvernregler.

Rutiner ved klage på støy e.l. i sameiet.

Skriftlig klage sendes til sameiet.

Styret vil behandle klagen og gi rask tilbakemelding.

Alle klager loggføres og resultat av behandlingen loggføres.

Nevner her at det har kommet muntlige klager på støy fra hjemmeværende hund i blokk C og D. Styret oppfordrer hundeiere til å gjennomføre nødvendige endringer for å unngå nye klager.

Økning av fellesutgifter fra 1.1.2019.

Som informert om i info oktober har styret besluttet i møte 20. november å øke med kr 100,- pr. mnd, til dekking av kostnad rengjøring ventilasjonsanlegg hvert 5. år samt til dekking av prisstigning på øvrige tjenester som utføres i sameiet.

Investeringer/vedlikehold 2018.

Utvendige malerarbeider ferdigstilt.

Opprusting av korridor D-E  (bodarealer).

Bedre belysning bod 1 samt maling av deler av arealet.

Beisning av nytt gjerde ved inngang p.kjeller, samt ferdigstilling beising av gjerde mot veien(svart utside-grå innside)

Skiftning av lys i korridorer til LED (de som ikke var skiftet tidligere)

Rensing av ventilasjonskanaler og avløpsrør. (Her nevnes at etter tips fra sameier Ellinor H. Opdøl ble det besluttet å benytte Mudin og egeninnsats vedr. Rengjøring avløpsrør.

Dette reduserte kostnaden med ca. kr 900,- pr. seksjon. Takk til Ellinor.)

Strømmåler hovedinntak skiftet.

Nye kameraer montert ved alle inngangsdører samt utbedret anlegget for kameraene.

Branntavler ferdig omprogrammert, brannøvelse 12. juni.

Malt vegger utvendig inngang fra butikker.

Alle fellesarealer, vegger og delvis tak er vasket desember 2018.

Investeringer/vedlikehold 2019.

Fjernavlesing, Styret har besluttet og signert 10 års avtale med Techem for oppdraget med skiftning av alle målere for varmtvann, fjernvarme og strømmålere samt avregning og fordeling av kostnader for vann-strøm inkludert avlesing av kaldtvann fra 1.1.2019.

Arbeidet forventes startet uke 5 – 2019.

Nærmere info vil bli utsendt ca. 2 uker før oppstart. Utskifting vil skje i alle leiligheter i alle 5 blokkene. Viser til info på rundskriv oktober 2018.

NB !! de som skal få montert bil lader MÅ/KAN bare benytte lader med utstyr tilpasset Techem. Eksisterende ladere vil bli ombygd med en fordeling av kostnaden mellom leverandør/sameiet og sameier.

VEDLAGGTE SKJEMA FYLLES UT OG LEVERES SENEST 5. JANUAR.

DETTE FOR Å FÅ RIKTIGE OPPLYSNINGER TIL TECHEM SAMT  FÅ REVIDERT SAMEIETS LISTER OG IKKE MINST OPPDATERT NØKKELKORT SYSTEMET. ALLE KORTNR SOM IKKE ER FØRT PÅ NOEN AV SAMEIERNES SKJEMA, VIL BLI SLETTET.

Legging av betongstein på areal ved sameierommet.

Legge hvit singel i bed mellom blokk D-E.

Ordne gulv i areal ved sykkelskur, benyttes til klestørk.

Maling av tekniske rom, vinter 2019.

Remerking av p.plasser i garasje.

For øvrig noen mindre vedlikeholds utbedringer av plen og nedløpsrør.

BRANNSIKKERHET-PÅMINNELSE!!

BRANNFARLIGE VÆSKER/GASS, forbudt å oppbevare i kjellerboder og garasje.

Eier vil være ansvarlig ved skader/uhell og vil også måtte betale sameiet for kostnader for fjerning av oppbevarte væsker/gass i boder/garsje.

Vis forsiktighet med levende lys.

Styret vil oppfordre sameierne til å sørge for at filter i kjøkkenventilator holdes rent og fritt for fett. Om noen skulle ha behov for nytt filter (metallfilter), vil sameiet legge til rette for at dette kan skaffes i sammenheng med årlig kontroll av ventilasjonsanlegget. Betales av den enkelte.

Utløsing av brannalarm: er du uheldig og utløser brannalarmen i din leilighet, gå til branntavle 1. etg innen 5 minutter og trykk tilbakestill.

NB!! Er det godt over 5 minutter og brannalarmen er utløst for hele blokken-IKKE trykk tilbakestill kun avstill klokker og vent ved tavlen til brannvesenet kommer!! Har du trykket tilbakestill etter full alarm MÅ utrykking betales!!

Sikkerhet for øvrig.

Styret oppfordrer nok en gang om at INGEN låser opp ytterdøren uten at man vet hvem som står utenfor. DESSVERRE er det fortsatt tilfeller av uvedkommende i gangene. Dette MÅ vi sørge for å få stoppet.

Som dere sikkert har registrert er det montert metallplate på inngangsdører(innbrudds sikring). Dette ble umiddelbart montert etter at vi hadde innbrudd i blokk C og så på kameraet hvor enkelt døren kunne åpnes.

Ulyder/fukt/avløp.

Sørg for at ventilasjonsanlegget er i orden. Støy fra anlegget kan være varmegjenvinner.

Sjekk at glass i rekkverk er festet.

Sjekk at det ikke kommer inn fukt ved yttervegger, veranda/terrassedør.

Rengjør sluk, vannlås og vasker for å unngå skader.

Kundevogner.

Sørg for at når du benytter butikkenes kundevogner/kurver settes disse tilbake til butikken og

IKKE benytt p. kjelleren til lager.

Dekoder.

Minner om at sameiet har noen ekstra dekodere på lager om du skulle være uheldig å få feil med din. kontakt vaktmester for bytting.

Feil og mangler.       

Er det feil og mangler som du oppdager, gi gjerne beskjed til vår vaktmester

tlf. 970 61071.

PÅ FORHÅND TAKK J

Adressen     : www.baldersterrasse.com 

E.post                   : post@ baldersterrasse.com

Ønsker alle sameierne:   GOD JUL OG GODT NYTTÅR !!                                      
HILSEN STYRET  
Skjema Balders Terrasse 
FYLLES UT OG LEVERES SAMEIET INNEN 5. JANUAR 2019.
LEGGES I POSTKASSE SAMEIET ELLER SENDES PÅ E-POST.
Dato: 
 
Navn:
Seksjon (samme som P.plass og bod)
Hnr.:
Blokk nr.
E.post:
Tlf. :
Antall nøkler til leiligheten:
Antall nøkkelkort m/nr   (5 siffer):
 
 
Hjemmeside :www.baldersterrasse.com
Sameiets E-Post.post@baldersterrasse.com