Informasjon til sameierne.
Brannøvelse 2024.
Sameiet vil avholde evakueringsøvelse denne gangen, det vil si at ALLE som kan komme seg ut på egen hånd skal gå ut. Øvelsen vil være felles for alle blokkene og butikkene, gjennomføres i august/september.
Evaluering etter øvelsen vil være utgangspunkt for forbedring av rutiner.
Samlingsplass for nr. 14 ved sykkel-bod 14-16.
For nr. 16 — ved ute-bod hvor henger for hageavfall står.
For nr. 18 – ved gjesterom.
For nr. 20 – ved sameierom.
For nr. 22 – ved sykkel-bod 20-22.
Hagegruppe – velferdskomite.
Formålet vil være å ta vare på eksisterende beplanting, samt fornying m.m.
Arrangement av sosiale samlinger, samt dugnad.
Følgende meldte seg ved oppstart:
Hagegruppe:
Jorunn Misund, valgt til leder, Mari-Ann Johansen, Tove Sirnes, Tone Schevik, Bente Lundhaug og Sol Kristin Ek.
Velferdskomite:
Randi Ulvang, valgt til leder, Jorunn Misund, Mildri Fosseng, Mari-Ann Johansen og Sol Ek.
Om du har lyst til å være med, ta kontakt med noen i aktuell gruppe NB! Gjelder også for gutta!
Ønsker du ikke å være med, men likevel ønsker å bidra med f.eks. fjerning av ugress m.m. gjør dette når du har mulighet/lyst.
Sommerfest/samling fredag 30.august.
Sameiet kjøper inn pizza, og hver enkelt tar med seg ønsket drikke.
Påmelding innen 27. august kl 16.00, skriv deg på listen i 1. etg. i din blokk.
Blir det «dårlig vær» setter vi opp telt.
FOTBALLKVELD.
For de fotball interesserte vil det bli arrangert samling i sameierommet for å se på utvalgte kamper. SMS innkalling utsendes.
Vi prøver dette med oppstart i september.
Bergvarme.
Styret har besluttet å foreta boring for avklaring av dybde ned til fjell.
Prøveboring skal være utført i løpet av august.
Etter at boring er foretatt vil styret ta stilling til videre fremdrift, bl.a. infomøte for sameierne.
Nye utelys.
Arbeidet er ferdig, alle skal nå ha fått nytt utelys.
Vi oppfordrer alle til å ha utelysbryter på. Lysene er sensorstyrt og slås av og på automatisk.
Alle fellesterrasser har fått lys og stikk.
Ved behov for nye lyspærer etter hvert, sameiet vil ha pærer på lager.
Faktura for ekstra leveranser kommer fra regnskapskontoret i løpet av september.
Sykkelboder.
Arbeidet med utvidelse av bodene er godt i gang og forventes klar til bruk i september.
Sykkel-bodene vil bli utstyrt med kortlesere samt automatisk dørpumpe som øvrige inngangsdører. Disse vil bli lagt inn i låssystemet slik at bodene kan brukes med de kort eller brikker du har. Det vil bli kort/brikke samt kode for tilgang til bodene (samme kode som du benytter i dag) Tilgang bod mellom 14 og 16 vil være for 14-16 og 18. Tilgang bod mellom 20 og 22 vil være for nr 20 og 22
I p.kjeller vil det kun bli noen plasser, fortrinnsvis til de som benytter sykkelen mer eller mindre hele året. Plass her søkes om til styret, info kommer senere når alt er klart til bruk.
Areal ved inngang(kjeller) til nr 18-C blokka skal ikke benyttes for sykler lengre. Vi vil montere spilevegg foran varmepumpene der.
Balkonger/terrasser.
Minner om at klær, sengetøy m.m. ikke skal tørkes/luftes ved å henge disse over rekkverket.
Avfallsposer/avfall osv. skal heller ikke settes ut på balkong eller i gang, men kastes i containere.
Ventilasjonsrens 2024.
Utføring av rens, samt filterskift vil foregå i perioden 26. august til 5. september.
Se fremdriftsplan under! Vi vil også skifte filter fortløpende sammen med rengjøringen.
Noter deg dato for arbeidet i din blokk/etg.
Fremdrift rens ventilasjon:
26.08.2024 Fernanda Nissens Veg 22, 5.-4.-3.-2.etg
27.08.2024 Fernanda Nissens Veg 22, 1.etg + Fernanda Nissens veg 20, 5.-4.etg.
28.08.2024 Fernanda Nissens Veg 20, 3.-2.etg
29.08.2024 Fernanda Nissens Veg 20, 1.etg + Fernanda Nissens veg 18, 5.-4.etg.
30.08.2024 Fernanda Nissens Veg 18, 3.etg
02.09.2024 Fernanda Nissens Veg 18, 2.-1.etg
03.09.2024 Fernanda Nissens Veg 16, 4.-3.-2.etg
04.09.2024 Fernanda Nissens Veg 16, 1.etg + Fernanda Nissens veg 14, 4.-3.etg.
05.09.2024 Fernanda Nissens Veg 14, 2.-1.etg
Arbeidet i hver seksjon vil ta ca. 30 minutter +/-.
Ber om at ventiler og aggregat er tilgjengelige når vi kommer.
Hovednøkkel vil benyttes som tidligere om du ikke er hjemme eller gjør annen avtale.
Filter skiftes i forbindelse med rensen.
Feil og mangler.
Er det feil og mangler som du oppdager, gi gjerne beskjed til styreleder/driftsleder.
Hjemmeside : www.baldersterrasse.no
E-post : post@ baldersterrasse.no
Styreleder : 97 06 10 71