ÅRSMØTET OG SAMEIERINFO

STYREINFO 23. Mars 2018 til seksjonseierne. 

BALDERS TERRASSE

HUS  C –D –E                               

FERNANDA NISSENS VEI 18 – 20 -22

 Informasjon til sameierne.

ÅRSMØTE 2017.

Kort referat fra møtet 22. mars.

Årsberetning og regnskap for 2017 godkjent med anmerkning vedrørende regnskap.

Regnskapet godkjent under forutsetning at fremlagt regnskap blir godkjent og revisor- erklæring utsendes til alle sameiere.

Blir regnskapet endret grunnet regelverket, innkalles til ekstraordinært årsmøte.

Forslag 1 til 4 ble alle godkjent enstemmig.

Vedtak i sak 3 lyder :

  1. Styret bes utrede spørsmålet om sammenslåing av av sameiene Balders
    Terrasse CDE og Balders Terrasse AB.
    En forutsetning for sammenslåing er at de økonomiske forhold mellom
    sameiene kan løses innenfor en akseptabel ramme for begge sameiene.
    Sak om sammenslåing av sameiene legges fram på årsmøtet 2019.
  2. Når spørsmålet om sammenslåing av sameiene er avklart, gjennomføres
    snarest mulig en reseksjonering med tillegg av P-plass og bod, enten
    med utgangspunkt i et sammenslått sameie eller med utgangspunkt i slik
    sameiene er i dag.
    Kostnadene fordeles likt på hver seksjon.

Budsjett for 2018, godkjent som fremlagt.

Valg : 2 styremedlemmer gikk ut av styret etter eget ønske. Vi takker Merete og Bjørn for innsatsen i 7 år. 2 nye ble valgt inn i styret og vi ønsker Sol og Terje velkommen i styret.

Bytting av filter ventilasjonsanlegg vil i år utføres i samband med rengjøring av anleggene.

NB !! Ta vare på Årsberetningen for 2017, da har dere sameiets reviderte vedtekter. Det vil ikke bli distribuert nye før det eventuelt gjøres endringer på fremtidige årsmøter.

Andre saker som ble informert om etter årsmøtet.

Utearealer.

Overflate på areal ved lekeplass mot Plantasjen utbedres.

Murvegg mot Plantasjen oppgraderes med maling og evt. beplanting.

Dugnad 2018

Dugnaden avholdes 3. mai, container vil bestilles til dugnadstidspunkt.

Skadedyr :

Sameiene har kjøpt inn egne feller for å fange evt. rotter og mus i sameiene.

Vaktmester etterser disse.

Nabobygg ny 4, etg.

Sameiet har ikke fått sikre opplysninger, men det er sannsynlig at byggene blir rehabilitert som de er uten ny etg. Vi håper det. Får sameiet nye opplysninger skal info bli gitt.

 Strøm og fjernvarme.

Avregning for 2017 kommer rett over påske.

Brannalarm 110 sentralen.  

Programmering av branntavlene som tidligere omsnakket er lovt ferdig til påske.

Dvs. at alarmen skal utløses KUN i den blokken det gjelder og ikke alle.

VIKTIG ! til den som er uheldig å utløse falsk brannalarm ! Klarer du ikke å stoppe alarmen før varsel har gått til 110 sentralen (ca 2 minutter), da kan du trykke knappen for avstill klokker, men  IKKE  TRYKK  TILBAKESTILL KNAPPEN, for da påløper kostnaden for utrykkingen som faktureres til aktuell sameier.

Vannmålere og strømmålere. Til orientering.

Målere for kaldt vann som vi selv leser av, vil i følge kommunen bli skiftet i 2018.

Tidspunkt vil bli opplyst senere, kostnad blir via kommunale avgifter.

Strømmålere har sameiet fortsatt ikke fått avklaring på tross flere henvendelser.

Styret har besluttet at vi nå bare avventer tilbakemelding.

Fellesarealer og ubudne gjester.

Minner nok en gang om at private eiendeler IKKE skal plasseres i fellesarealer.

Sameiet påføres bl.a. økte kostnader for renhold.

Hunder SKAL IKKE benytte fellesterrasser til toalett.

Som vi har snakket om mange ganger :

Ikke slipp inn personer som ringer på uten at du vet hvem du åpner døren til !!

Inn og utkjøring garasje, følg gjerne med at ingen lurer seg inn i garasjen før porten går igjen!!!

Er det feil og mangler som du oppdager, gi gjerne beskjed til vår vaktmester og styreleder på tlf. 970 61071.

Julebord/samling.

Dato blir 14. desember.

Hjemmeside:

Adressen er www.baldersterrasse.com    E-post: post@ baldersterrasse.com

GOD PÅSKE     !!!