Styreinfo april 2022.

STYREINFO 7. april 2022 til seksjonseierne. Side 1

BALDERS TERRASSE  

FERNANDA NISSENS VEI 14 -22

Informasjon til sameierne.

Årsmøtet 2021.

Årsmøtet ble avholdt i går den 6.4. 2022.

Viser til utsendte årsmøtepapirer.

Årsberetning, regnskap og budsjett vedtatt som fremlagt

Årsmøtet vedtok de 6 fremlagte forslagene som foreslått av styret.

Valgkomitéens forslag vedtatt.

Ny valgkomité: Karoline Vikan, Elin Wullum og Tor-Steinar Jorem.

Styreleder takket på vegne av sameiet Terje Søbstad for arbeidet i styret og overrakte blomster.

For de som ønsker å utvide terrassen sin etter vedtaket, ta kontakt med styreleder for å få ny avtale til signering. Ingen arbeider kan startes før avtaler er signert.

ELKONTROLL, utføres etter sommeren, nærmere info utsendes. Faktureres til hver sameier fra regnskap. Prøver å tilpasse gjennomføring sammen med filterskifte.

Som sedvanlig ble det etter avsluttet årsmøte informert om øvrige saker:

Billading. Til orientering, prisene har steget vesentlig på billaderne fra 21500,- som de som bestilte først betalte, til antydet pris for de som har bestilt nå ca. kr 32000,-.

Vi oppfordrer de som vurderer å få montert lader om å gi beskjed/bestille. Sameiet oppnår bedre priser ved minimum 10 ladere på samme bestilling.

Gjør også oppmerksom på at det er lang leveringstid ca 6 mnd.

Lading av el.sykler.  Stikkontakter er montert i de to sykkel-bodene våre, samt i p.kjeller sykkelparkering mot veien.
NB! Eventuell lading av batteri i egen leilighet gjøres på eget ansvar og risiko.

Portåpnere garasjen. Ny type portåpner er valgt og tilgjengelig. Pris kr 1000,.- pr. stk.

Kontakt styreleder om du ønsker å kjøpe. Ny åpner er en del mindre, brukes uten kort og har noe sterkere signal.

Automatisk dørpumpe vil bli montert på dør ved garasjeport.

Gjøres for at syklister fortrinnsvis skal benytte den døren fremfor gjennom inngang fra butikker.

Vedlikeholdsplan/kostnadsberegning for 2021-2035 revideres innen årsmøte for 2022.

Kostnadene for materialer og arbeid stiger raskere en beregnet tidligere.

Dette kan medføre at felleskostnader justeres i 2023.

Vasking av parkeringskjelleren. Utføres 26. og 27. april. Info henges opp etter påske.

Dugnad 5. mai. Nærmere info senere.

Gjesteparkering: noen benytter gjesteparkering til tider som plass nr 2.

Vi ber om at plassene KUN benyttes som tiltenkt.

Sluk på terrasser; Minner om at det er sameiers plikt å sørge for at slukene er åpne.

Oppfordrer til at dette sjekkes minimum en gang pr år.

Ansvarlig Quiz er ønskelig, kan du tenke deg å bidra gi beskjed til styreleder.

Neste quiz beregnet til 27. april, sms sendes ut med endelig dato.

Quiz vil uansett avholdes på Prego kl.18.00 aktuelle datoer.

Avregning strøm og vann/varme. 2021.

Forventes rett over påske til hver enkelt. Forskudd strøm og varme vil økes for de som får tilleggsfaktura, tillpasset forbruket som faktisk er. Justeres fra mai eller juni avhengig av når beregningen er ferdig.

Alternativ energibruk i sameiet. Styret vil innhente kostnader for alternative løsninger på strøm og oppvarming av vann.

Styret vil også se på alternativ ved strømbrudd (nødstrøm). Dette har blitt enda mere aktuelt i det siste grunnet krig, energiprisene og forventet nivå fremover.

Altibox valgt til leverandør for 3 nye år.

Prisen vil øke til kr 399,- pr. mnd.

Plan for ny sykkelvei.

Styret har på vegne av sameiet sendet innspill til reguleringsarbeidet, spesielt for mangel av stopp-plass for hjemmetjenesten, ambulanse HC-transport m.m.

Intet svar fått pr.d.d.

Privat løsøre i fellesarealer er en gjenganger på spørsmål/klage/litt misnøye.

Viser til tidligere info om dette sist, juni 2021.

I areal med flis dvs. trappeganger og areal foran heiser skal det IKKE settes løsøre.

Bruk sunn fornuft for plassering ved egen inngangsdør og bilder som henges opp i fellesareal.

Reviderte vedtekter og husordensregler del 1 og 2 utleveres etter påske for oppdatering av sameie/seksjonspermen.

Husk at denne skal følge leiligheten/overleveres til neste eier!! Ny eier SKAL fylle ut eierskifteskjema og levere/sende til sameiet

Feil og mangler.       

Er det feil og mangler som du oppdager, gi gjerne beskjed til vår vaktmester Svein Grav

tlf. 98 29 53 33.

info – henv. Sameiet:

Adressen    : www.baldersterrasse.no 

E.post                    : post@ baldersterrasse.no               

Styreleder   : 97 06 10 71

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *