STYREINFO desember 2017 til seksjonseierne. Side 1
10 ÅR 2017
BALDERS TERRASSE
HUS C –D – E
FERNANDA NISSENS VEI 18 – 20 -22
Informasjon til sameierne.
Årsmøte 2017.
Varsel om årsmøte. Årsmøtet avholdes 22. mars 2018.
Saker som ønskes fremmet på årsmøtet må være styret i hende senest 8. mars.
Send som e-post eller legg forslaget i postkassen til sameiet (blokk E/nr22).
Julehilsen i år når vi har blitt 10 år.
Sameiet gir 2 stk. handlenett til hver seksjon.
Vi håper nettene kommer til nytte og at de brukes om igjen og om igjen.
Investeringer utført i 2017.
Utvendig maling av blokk D-E og C ferdig.
Blomsterurner i stål 5 stk. innkjøpt.
Ny avtale med NTE inngått for 5 år (til 1.7.2022) inkludert nye hjemmesentraler og dekodere
10 års-jubileum gjennomført med arrangement i egne telt.
Omprogrammering av branntavler er startet ferdigstilles rett over nyttår.
Beising av gjerde mot veien.
Blomsterkasse og gjerder, samt beplanting uteareal ved sameierommet.
Investeringer 2018.
Ferdigstilling av utvendige maler arbeider.
Opprusting av korridor D-E (bodarealer) (første del utført desember 2017)
Bedre belysning bod 1 samt maling av deler av arealet.
Beising av nytt gjerde ved inngang p.kjeller, samt ferdigstilling beising av gjerde mot veien(svart utside-grå innside)
Re-merking av p.plasser.
Skifting av lys i korridorer til LED (de som ikke er skiftet tidligere)
Rensing av ventilasjonskanaler og avløpsrør.
Gulv i klestørkeplass mellom D-E.
Avtale med Felleskjøpet.
Storkundeavtale er inngått med felleskjøpet og denne gir også alle sameierne div. rabatt på varene som kjøpes der. Oppgi: Balders terrasse når du handler, og rabatt vil automatisk bli fratrukket. De forskjellige varetypene har forskjellig rabatt, sjekk med felleskjøpet når du handler der !!
Brannsikkerhet. Påminnelse!
Vis forsiktighet med levende lys.
Styret vil oppfordre sameierne til å sørge for at filter i kjøkkenventilator holdes rent og fritt for fett. Om noen skulle ha behov for nytt filter (metallfilter), vil sameiet legge til rette for at dette kan skaffes i sammenheng med årlig kontroll av ventilasjonsanlegget. Betales av den enkelte.
Utløsing av brannalarm: er du uheldig og utløser brannalarmen i din leilighet, gå til branntavle 1. etg innen 2 minutter og trykk tilbakestill-NB!! Er det godt over 2. minutter og brannalarmen er utløst for hele blokken-IKKE trykk tilbakestill kun avstill klokker og vent ved tavlen til brannvesenet kommer !! Har du trykket tilbakestill etter full alarm MÅ utryking betales !!
Sikkerhet for øvrig.
Styret oppfordrer nok en gang om at INGEN låser opp ytterdøren uten at man vet hvem som står utenfor. DESSVERRE er det fortsatt tilfeller av uvedkommende i gangene. Dette MÅ vi sørge for å få stoppet.
Ulyder-fukt-avløp.
Sørg for at ventilasjonsanlegget er i orden. Støy fra anlegget kan være varmegjenvinner.
Sjekk at glass i rekkverk er festet.
Sjekk at det ikke kommer inn fukt ved yttervegger, veranda/terrassedør.
Rengjør sluk, vannlås og vasker for å unngå skader.
Kundevogner.
Sørg for at når du benytter butikkenes kundevogner/kurver settes disse tilbake til butikken og
IKKE benytt p. kjelleren til lager.
Dekoder.
Minner om at sameiet har noen ekstra dekodere på lager om du skulle være uheldig å få feil med din, kontakt vaktmester for bytting.
NB !! du som betaler for oppgradert nettlinje, sjekk at du betaler riktig pris !!
Feil og mangler.
Er det feil og mangler som du oppdager, gi gjerne beskjed til vår vaktmester/styreleder
tlf. 970 61071.
PÅ FORHÅND TAKK !
Adressen : www.baldersterrasse.com
E.post : post@ baldersterrasse.com
|